24 Kasım 2017 Cuma

Palamut piyaki

Merhaba Arkadaslar yılda bir paylasim yapiyorum farkindayim ama cok yoğunum başka yaptığım hobilerim severek yaptigim pastalarim var benim.
 Boğulmada özlüyorum tabikide ama leptop başına oturmak zor geliyor bana alıştık su akıllı telefonlara :(.

Yillar önce daha bu akıllı telefonlar yokken yemek kitabından tarifer denerdim, bu tarifde o kitaplandan almıştım, bayadirda yapmadim yine aklima gelince aldim balığı ve bir güzel pisirdim.

Nefis bir tarif hatta devset  mutlaka deneyin.

Malzemeler :

1kg palamut
Yarim caybardagi siviyag
yarim subardagi su
3ortaboy patates
2 havuc
2 ortaboy sogan
1 kereviz
2 defne yapragi
1 istege göre Maydanoz
3-4 dis sarmisak
1 yemek kasigi salca
1 limon ,tuz, karabiber

Yapilisi:

1. baliklar temizlenir yikanir ve dilimlenir. Tuz karabiber serpilir tepsiye dizilir.

2. Patates , havuc, kereviz, temizlenip yikandiktan sonra küp dogranirlar. Soganlar halka halka. sarmisaklar kücük kücük, maydanoz da ince kiyilir, yagida katip karistirilirlar

3. Salca, biraz tuz ve karabiber katilir karistirilir. Baligin üzerine  yayilir. Defne yapraklari ve limon dilimleri dizilir. yarim su bardagi suyu üzerine dökün.
üzerine yanmaz kagat koyun ve firinda 200derecede 30-40 dakka pisirilir.
patatesler pismeye yakin üzerindeki kagadi alin hafif kizarsin.

afiyet olsun :)



0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo